veelgestelde vragen

Bestellen

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Stap 1 - Producten bestellen
    Heb je een product gevonden? Klik dan op de knop 'IN WINKELWAGEN’.

    Stap 2 – Winkelwagen
    Kies het gewenste aantal artikelen of kies 'VERDER WINKELEN' om nog een product toe te voegen aan de winkelwagen.

    Stap 3 – Bestellen
    Is je bestelling compleet? Klik in de winkelwagen dan op de knop 'BESTELLEN'.

    Stap 4 - Gegevens invoeren
    Voor het bezorgen van je bestelling hebben we je gegevens nodig. Vul deze hier in en klik op 'VOLGENDE'.

    Stap 5 - Betaal- en bezorgmethode
    Kies of je je bestelling wilt laten bezorgen of af wilt halen. Selecteer vervolgens de gewenste bezorg- of afhaalmethode naar keuze. Klik bij twijfel op het informatie icoontje achter de methode.

    Stap 6 - Bestelling bevestigen
    Controleer de gegevens van je bestelling en klik op 'AFREKENEN'. Hiermee ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je bestelling.

    Bij Smulderstextiel.nl staat veilig en betrouwbaar online winkelen hoog in het vaandel. Heb je nog vragen? Wij staan je graag te woord!

  • Is mijn artikel of maat beschikbaar?

    Per artikel wordt in de webshop een voorraadstatus weergegeven. Er zijn vier verschillende statussen: groen, blauw, oranje en rood. De groene status betekent dat het product uit voorraad leverbaar is en direct geleverd kan worden. Blauw wil zeggen dat het product tijdelijk niet leverbaar is en in bestelling is bij de leverancier. Een oranje status houdt in dat het product niet voorradig is en besteld moet worden bij de leverancier. Ter indicatie wordt bij blauw en oranje een verwachte leverdatum aangegeven. De rode status betekent dat het product definitief uitverkocht en niet meer te verkrijgen is.

    Let op: de voorraadstatussen verschillen per product per maat en kleur.

  • Ik heb besteld maar wil mijn order wijzigen. Hoe doe ik dat?

    Heb je een fout gemaakt in je order? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice om indien mogelijk de order nog aan te passen.

  • Kan ik de producten in een showroom bekijken?

    Smulderstextiel heeft geen fysieke winkel of showroom maar uitsluitend een webshop.

Betalen

  • Welke betaalmethodes zijn er?

    Bij bezorging en afhalen op een Postkantoor of UPS Access Points zijn er drie betaalmethodes mogelijk: 
    - iDEAL betaling
    - Creditcard betaling
    - Betaal later

    Wanneer je je bestelling bij ons magazijn in Kapelle af komt halen heb je drie mogelijkheden:
    - iDEAL betaling
    - Creditcard betaling
    - Contant/pinnen bij afhalen

    iDEAL betaling
    Je betaalt direct veilig met je bank.

    Creditcard betaling
    Alle Visa, Mastercard en American Express creditcards worden geaccepteerd.
    3D secure: We vinden het belangrijk dat deze betaalmethode veilig verloopt, daarom laten we betalingen niet alleen via een PCI-gecertificeerde partij lopen, maar hebben we ook een extra beveiligingsniveau voor betalingen met Visa en Mastercard. Dit beschermt de gebruiker tegen ongeautoriseerd gebruik van de creditcard.

    Betaal later

    Als je kiest voor ‘Betaal later’, betaal je via Klarna je factuur binnen 14 dagen. Voor deze betaalmethode rekenen wij transactiekosten van €2,95. Is ‘Betaal later’ voor jou niet mogelijk? Dan vragen we je vriendelijk een andere betaalmethode te kiezen.

    Het is niet meer mogelijk onder rembours aan de deur te betalen.

  • Zijn er ook kortingscodes van Smulderstextiel.nl?

    Smulderstextiel.nl maakt geen gebruik van kortingscodes. Wel worden er in sommige gevallen unieke actiecodes uitgedeeld. Deze kunnen bijvoorbeeld gewonnen worden bij winacties of via de nieuwsbrief verspreid worden. Je kunt je hier inschrijven voor de nieuwsbrief.

  • Hoe gebruik ik een actiecode?

    Je actiecode kun je gebruiken door deze in de winkelwagen in te voeren bij ‘actiecode inwisselen’. Het bedrag wordt vervolgens automatisch verrekend met je bestelling.

    Is het bedrag van je bestelling exclusief verzendkosten minder dan € 50,-, maar inclusief deze kosten meer dan € 50,-, dan moet je de resterende verzendkosten betalen. In alle andere gevallen hoef je geen verzendkosten te betalen.

    Een actiecode is niet inwisselbaar voor geld. Producten aangeschaft met een actiecode zijn niet om te ruilen voor geld. De actiecode is één keer te gebruiken en vervalt ongeacht het bedrag van de bestelling na gebruik. Per bestelling is één actiecode te gebruiken. 

  • Waarom kan ik niet kiezen voor 'Betaal later'?

    Bij de betaalmethode ‘Betaal later’ wordt een kredietaanvraag bekeken door Klarna. Het kan zijn dat de aanvraag niet geslaagd is en je daarom niet kunt kiezen voor de optie ‘Betaal later’.

    Voor meer informatie of contact met Klarna hierover zie: https://www.klarna.com/nl/klantenservice/waarom-is-mijn-aanvraag-afgewezen-door-klarna/.

Verzenden & Bezorging

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Bij een bestelling van boven de € 50,- in Nederland nemen wij de verzendkosten van € 3,95 voor onze rekening. Kies je voor Vandaag geleverd of een latere avondlevering, dan betaal je daar € 5,95 verzendbijdrage voor.

    Bij een bestelling tot € 50,- in Nederland betaal je de standaard verzendkosten van € 3,95. Kies je voor Vandaag geleverd of een latere avondlevering, dan betaal je daar € 9,95 verzendbijdrage voor.

    In het buitenland kunnen de verzendkosten hoger liggen, ongeacht het orderbedrag. De verzendkosten voor het buitenland zijn:

    België - € 3,95
    Frankrijk - € 5,95
    Duitsland - € 6,95
    Oostenrijk - € 8,95
    Luxemburg - € 9,95
    Spanje - € 17,95

  • Wanneer wordt mijn product geleverd?

    Op iedere productpagina (en in je winkelwagen) staat de voorraadstatus van het product. Er zijn een aantal mogelijkheden:

    Groen
    Het product is uit voorraad leverbaar. Afhankelijk van de keuze van je bezorgoptie wordt het product dezelfde avond, de volgende dag of de dag/avond naar keuze bezorgd.

    Blauw
    Het product is tijdelijk niet leverbaar en is in bestelling bij onze leverancier. Bij de status wordt een indicatie over de levertijd aangegeven.

    Oranje
    Het product is niet uit voorraad leverbaar en moet besteld worden bij de leverancier. Bij de status wordt een indicatie over de levertijd aangegeven.

    Rood
    Het product is uitverkocht en niet meer leverbaar.

    Let op: deze statussen verschillen per overtrek per maat en kleur en zijn afhankelijk van je betaalwijze.

    Smulderstextiel.nl houdt je, wanneer je een product besteld hebt dat niet uit voorraad leverbaar is, nauwkeurig op de hoogte van de levertijd.

  • Welke bezorgopties zijn er?

    Standaardlevering PostNL
    Je bestelling wordt, met uitzondering van bestellingen gedaan op zaterdag, standaard de volgende dag tussen 08.00 en 20.00 uur geleverd. Dit geldt alleen voor bestellingen die uit voorraad leverbaar zijn.

    Vandaag geleverd
    Bestel je voor 13.00 uur? Dan kun je je pakket dezelfde dag nog in huis hebben. Tegen een kleine (extra) vergoeding wordt je bestelling tussen 17.00 en 22.00 uur geleverd. Deze dienst is niet beschikbaar op zondag en geldt alleen voor bestellingen die uit voorraad leverbaar zijn.

    Kies een latere bezorgdag PostNL
    Komt de dag na je bestelling niet uit als bezorgdag? Dan kun je voor een andere dag kiezen. Je pakket wordt dan tussen 08.00 en 20.00 uur geleverd.

    Kies een latere avondlevering
    Wil je je pakket liever 's avonds hebben? Tegen een kleine (extra) vergoeding wordt je bestelling op een avond naar keuze (met uitzondering van zondag) tussen 17.00 en 22.00 uur geleverd.

  • Kan ik mijn pakket volgen?

    Ja, dat kan. Zodra je producten zijn ingepakt in ons magazijn ontvang je per mail een track & trace code. Deze is uiterlijk de volgende ochtend actief. 

  • Hoe worden producten verstuurd?

    De producten worden verpakt in een milieuvriendelijke verzendzak of, bij grote leveringen, in een doos voorzien van ons embleem/logo. 

  • Wordt er ook op zaterdag bezorgd?

    Ja, er wordt ook op zaterdag bezorgd, met uitzondering van bezorging in het buitenland.

  • Welke afhaalopties zijn er?

    Je kunt je pakket in plaats van laten bezorgen ook afhalen. Dit kan bij een van de 3000 PostNL-afhaalpunten of 1000 UPS Access Points bij jou in de buurt. Afhalen op ons hoofdkantoor is tijdelijk niet mogelijk.

Garantie & Retouren

  • Hoe kan ik gratis retourneren?

    Retourneren kan gratis via een PostNL-punt binnen de bedenktijd van 30 dagen. Je mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Het is wel belangrijk dat je het artikel niet gebruikt of wast en de originele verkoopverpakking indien redelijkerwijs mogelijk in een zo oorspronkelijk mogelijke staat terug naar ons stuurt. Zie hiervoor ook onze retourvoorwaarden in de vraag "Wat zijn onze retourvoorwaarden?".

    1.       Meld je retour aan

    Meld de artikelen die je wilt retourneren aan via de website. Selecteer de artikelen en klik op ‘Bevestig retour’. Je ontvangt vervolgens een e-mail met daarin het retourlabel als bijlage. Deze dien je te printen.

    2.       Pak je retour in

    Doe de retourartikelen terug in de verpakking (met de stickers erop) en zoveel mogelijk in één doos of zak, bij voorkeur de originele Smulderstextiel.nl bezorgdoos of zak. Daarmee help je ons om je retour sneller te kunnen verwerken. Stop het onderste deel van het retourlabel in het pakket en plak het bovenste deel op het pakket.

    3.       Overhandig je retour

    Je kunt je retourpakket afgeven bij alle PostNL-punten in Nederland. Bij het PostNL-punt ontvang je een bewijs met de track & trace-code van je retourpakket. Met deze code kun je je pakket volgen en zien of wij het al hebben ontvangen.

    4.       Je geld terug

    Wij sturen een e-mail zodra je retour is verwerkt. Na verwerking van je retour storten wij het bedrag direct retour en kun je dit binnen 3 werkdagen op je overzichten terugvinden. Maak je gebruik van Achteraf betalen? Dan verrekenen wij het retourbedrag op je factuur. Heb je verzend- of administratiekosten betaald en stuur je je volledige bestelling retour? Dan ontvang je ook deze kosten terug.

  • Kan ik artikelen ruilen?

    Ruilen is eigenlijk hetzelfde als je artikel retourneren en een nieuw artikel bestellen. Hiervoor gelden dus ook de retourvoorwaarden, die je hieronder kunt vinden in de vraag "Wat zijn onze retourvoorwaarden?". Neem contact met ons op als je een defect product hebt ontvangen, dan kijken wij hoe wij dit het beste voor je kunnen oplossen.

  • Wat zijn onze retourvoorwaarden?

    Retourneren kan altijd gratis

    Bij Smulderstextiel.nl krijg je 30 dagen bedenktijd. In die 30 dagen mag je het artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Is het niet wat je zocht? Dan mag je het artikel gratis retourneren bij een PostNL-punt bij jou in de buurt. Uiteraard kun je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, al zijn dan de kosten wel voor jou.

    Wettelijk gezien heb ik toch 14 dagen bedenktijd?

    Je 'herroepingsrecht' van 14 dagen houdt in dat je na de bedenktijd nog eens 14 dagen hebt om je aankopen zonder opgaaf van redenen terug te sturen. Wij geven je namelijk graag wat langer de tijd en hebben de bedenktijd verlengd naar 30 dagen. Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, kun je het herroepingsformulier (Word-document) invullen en opsturen. Dit is echter niet verplicht. Door gewoon te retourneren, maak je ook gebruik van je herroepingsrecht.

    Wanneer gaat de 30 dagen bedenktijd in?

    De bedenktijd van 30 dagen gaat in op het moment dat je (een deel van) je bestelling ontvangt.

    Hoe wordt de terugbetaling verzorgd?

    Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

    En als ik gebruik maak van Achteraf betalen?

    Dan heb je nog steeds 30 dagen bedenktijd. Met Klarna kies je ervoor om binnen 14 dagen te betalen, als je na het betalen aan Klarna alsnog besluit je bestelling te retourneren geven wij het terug te storten bedrag door aan Klarna.

    Mag ik alles binnen 30 dagen retourneren?

    In principe heb je het recht om alles te retourneren, zolang je de artikelen in de originele staat behoudt. Dit betekent dat je indien redelijkerwijs mogelijk de artikelen onbeschadigd en in de originele verpakking retourneert. Je mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij je aansprakelijk stellen.

    Wat is het retouradres?

    Smulderstextiel.nl
    Antwoordnummer 6384
    4400 WK Kapelle

  • Ik heb een klacht. Waar kan ik daarmee terecht?

    Als je een klacht hebt over een product of over een van onze diensten kun je contact opnemen met onze klantenservice via onderstaand e-mailadres. Wij nemen je klacht zo snel mogelijk in behandeling en geven je binnen maximaal 14 dagen een inhoudelijke reactie.

    Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

  • Heb ik garantie op mijn product?

    Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit houdt in dat je in alle redelijkheid een goed product mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Binnen de wettelijke garantie kijken wij naar een passende oplossing zoals vervanging van het product door hetzelfde of een gelijkwaardig product. Wanneer vervanging niet mogelijk is heb je recht op restitutie van het aankoopbedrag.