veelgestelde vragen

Bestellen

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Stap 1 - Producten bestellen
    Heeft u een product gevonden? Klik dan op de knop 'IN WINKELWAGEN’.

    Stap 2 – Winkelwagen
    Kies het gewenste aantal artikelen of kies 'VERDER WINKELEN' om nog een product toe te voegen aan de winkelwagen.

    Stap 3 – Bestellen
    Is uw bestelling compleet? Klik in de winkelwagen dan op de knop 'AFREKENEN'.

    Stap 4 - Gegevens invoeren
    Voor het bezorgen van uw bestelling hebben we uw gegevens nodig. Vul deze hier in en klik op 'VOLGENDE'.

    Stap 5 - Betaal- en bezorgmethode
    Kies of u uw bestelling wil laten bezorgen of af wil halen. Selecteer vervolgens de gewenste bezorg- of afhaalmethode van uw keuze. Klik bij twijfel op het informatie icoontje achter de methode.

    Stap 6 - Bestelling bevestigen
    Accepteer de algemene voorwaarden en klik op 'AFREKENEN'. U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw bestelling.

    Bij Smulderstextiel.nl staat veilig en betrouwbaar online winkelen hoog in het vaandel. Heeft u nog vragen? Wij staan u graag te woord!

  • Is mijn artikel of maat beschikbaar?

    Per artikel wordt in de webshop een voorraadstatus weergegeven. Er zijn vier verschillende statussen: groen, blauw, oranje en rood. De groene status betekent dat het product uit voorraad leverbaar is en direct geleverd kan worden. Blauw wil zeggen dat het product tijdelijk niet leverbaar is en in bestelling is bij de leverancier. Een oranje status houdt in dat het product niet voorradig is en besteld moet worden bij de leverancier. Ter indicatie wordt bij blauw en oranje een verwachte leverdatum aangegeven. De rode status betekent dat het product definitief uitverkocht en niet meer te verkrijgen is.

    Let op: de voorraadstatussen verschillen per product per maat en kleur.

  • Mijn bestelling is deels niet op voorraad. Wat nu?

    Uw bestelling wordt pas verzonden wanneer alle producten voorradig zijn. Wilt u het gedeelte dat wel uit voorraad leverbaar is eerder ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

  • Ik heb besteld maar wil mijn order wijzigen. Hoe doe ik dat?

    Heeft u een fout gemaakt in uw order? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice om indien mogelijk de order nog aan te passen.

Betalen

  • Welke betaalmethodes zijn er?

    Bij bezorging en afhalen op een Postkantoor of UPS Access Points zijn er vier betaalmethodes mogelijk: 
    - iDEAL betaling
    - Creditcard betaling
    - achteraf betalen
    - bankbetaling

    Wanneer u uw product bij ons magazijn in Kapelle af komt halen heeft u drie mogelijkheden:
    - iDEAL betaling
    - Creditcard betaling
    - contant/pinnen bij afhalen

    iDEAL betaling
    U betaalt direct veilig met uw bank.

    Creditcard betaling
    Alle Visa, Mastercard en American Express creditcards worden geaccepteerd.
    3D secure: We vinden het belangrijk dat deze betaalmethode veilig verloopt, daarom laten we betalingen niet alleen via een PCI-gecertificeerde partij lopen, maar hebben we ook een extra beveiligingsniveau voor betalingen met Visa en Mastercard. Dit beschermt de gebruiker tegen ongeautoriseerd gebruik van de creditcard.

    Achteraf betalen
    Bij uw bestelling krijgt u een factuur die binnen 14 dagen dient te worden voldaan. Voor achteraf betalen wordt € 1,95 administratiekosten in rekening gebracht. Het maximale bestelbedrag is € 750,-.

    Bankbetaling
    U maakt na bevestiging van uw bestelling het totaalbedrag over naar onze bankrekening. Na ontvangst van uw betaling versturen wij de producten. Het duurt gemiddeld 1 á 2 werkdagen voor de betaling is verwerkt, afhankelijk van uw eigen bank. Onze gegevens:
    IBAN: NL92ABNA0555445445
    BIC: ABNAL2A

    Het is niet meer mogelijk onder rembours aan de deur te betalen.

  • Waarom kan ik niet achteraf betalen?

    Als u kiest voor de optie achteraf betalen wordt er een kredietcheck uitgevoerd. Deze check wordt niet door ons gedaan, maar geven wij vanwege privacygevoelige informatie uit handen aan een extern incassobureau. Dit bureau oordeelt of uw aanvraag tot achteraf betalen wordt gehonoreerd. Wij hebben geen inzage in uw vertrouwelijke gegevens en geen invloed op de uitkomst van de controle. Wanneer u inzage in de kredietcheck wenst kunt u contact opnemen met incassobureau Focum, via 088-7306555 of www.focum.nl.

  • Zijn er ook kortingscodes van Smulderstextiel.nl?

    Smulderstextiel.nl maakt geen gebruik van kortingscodes. Wel worden er in sommige gevallen unieke actiecodes uitgedeeld. Deze kunnen bijvoorbeeld gewonnen worden bij winacties of via de nieuwsbrief verspreid worden. U kunt zich hier inschrijven voor de nieuwsbrief.

  • Hoe gebruik ik een actiecode?

    Uw actiecode kunt u gebruiken door deze in de winkelwagen in te voeren bij ‘actiecode inwisselen’. Het bedrag wordt vervolgens automatisch verrekend met uw bestelling.

    Is het bedrag van uw bestelling exclusief verzendkosten minder dan € 50,-, maar inclusief deze kosten meer dan € 50,-, dan moet u de resterende verzendkosten betalen. In alle andere gevallen hoeft u geen verzendkosten te betalen.

    Een actiecode is niet inwisselbaar voor geld. Producten aangeschaft met een actiecode zijn niet om te ruilen voor geld. De actiecode is één keer te gebruiken en vervalt ongeacht het bedrag van de bestelling na gebruik. Per bestelling is één actiecode te gebruiken. 

Verzenden & Bezorging

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Bij een bestelling van boven de € 50,- in Nederland nemen wij de verzendkosten van € 3,95 voor onze rekening. Kiest u voor Vandaag geleverd of een latere avondlevering, dan betaalt u daar € 2,95 (extra) verzendbijdrage voor. In het buitenland kunnen de verzendkosten hoger liggen, ongeacht het orderbedrag. De verzendkosten voor het buitenland zijn:

    België - € 3,95
    Duitsland - € 6,95
    Luxemburg - € 9,95
    Frankrijk - € 12,95
    Spanje - € 17,95 

  • Wanneer wordt mijn product geleverd?

    Op iedere productpagina (en in uw winkelwagen) staat de voorraadstatus van het product. Er zijn een aantal mogelijkheden:

    Groen
    Het product is uit voorraad leverbaar. Afhankelijk van de keuze van uw bezorgoptie wordt het product dezelfde avond, de volgende dag of de dag/avond van uw keuze bezorgd worden.

    Blauw
    Het product is tijdelijk niet leverbaar en is in bestelling bij onze leverancier. Bij de status wordt indien mogelijk een indicatie over de levertijd aangegeven.

    Oranje
    Het product is niet uit voorraad leverbaar en moet besteld worden bij de leverancier. Bij de status wordt een indicatie over de levertijd aangegeven.

    Rood
    Het product is uitverkocht en niet meer leverbaar.

    Let op: deze statussen verschillen per overtrek per maat en kleur en zijn afhankelijk van uw betaalwijze. Kiest u voor bankbetaling, dan wordt uw bestelling uitgeleverd zodra het totaalbedrag is ontvangen. De verwerking bij de bank kan 1 á 2 dagen duren.

    Smulderstextiel.nl houdt u, wanneer u een product besteld heeft dat niet uit voorraad leverbaar is, nauwkeurig op de hoogte van de levertijd.

  • Welke bezorgopties zijn er?

    Standaardlevering PostNL
    Uw bestelling wordt, met uitzondering van bestellingen gedaan op zaterdag, standaard de volgende dag tussen 08.00 en 20.00 uur geleverd. Dit geldt alleen voor bestellingen die uit voorraad leverbaar zijn.

    Vandaag geleverd
    Bestelt u voor 13.00 uur? Dan kunt u uw pakket dezelfde dag nog in huis hebben. Tegen een kleine (extra) vergoeding wordt uw bestelling tussen 16.00 en 22.00 uur geleverd. Deze dienst is niet beschikbaar op zaterdag en zondag en geldt alleen voor bestellingen die uit voorraad leverbaar zijn.

    Kies een latere bezorgdag PostNL
    Komt de dag na uw bestelling niet uit als bezorgdag? Dan kunt u voor een andere dag kiezen. Uw pakket wordt dan tussen 08.00 en 20.00 uur geleverd.

    Kies een latere avondlevering
    Wilt u uw pakket liever 's avonds hebben? Tegen een kleine (extra) vergoeding wordt uw bestelling op een avond van uw keuze (met uitzondering van zaterdag en zondag) tussen 16.00 en 22.00 uur geleverd.

  • Kan ik mijn pakket volgen?

    Ja, dat kan. Zodra uw producten zijn ingepakt in ons magazijn ontvangt u per mail een track & trace code. Deze is uiterlijk de volgende ochtend actief. 

  • Hoe worden producten verstuurd?

    De producten worden verpakt in een milieuvriendelijke verzendzak of, bij grote leveringen, in een doos voorzien van ons embleem/logo. 

  • Wordt er ook op zaterdag bezorgd?

    Ja, er wordt ook op zaterdag bezorgd. Dit geldt echter niet voor avondlevering; dit is alleen mogelijk van maandag tot en met vrijdag. In het buitenland wordt niet op zaterdag geleverd.

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

    Wanneer u niet thuis bent als uw pakket bezorgd wordt, probeert de bezorger in veel gevallen uw pakket aan te bieden bij uw buren. Mocht dit niet mogelijk zijn, vindt er op een andere dag nog een bezorgpoging bij u plaats. Daarna gaat het pakket naar een PostNL afhaallocatie. U ontvangt hier bericht over. 

    Weet u zeker dat u op een mogelijk moment van bezorging niet thuis bent? Kies dan in het bestelproces voor een latere bezorgdag of voor avondlevering.

  • Welke afhaalopties zijn er?

    U kunt uw pakket in plaats van laten bezorgen ook afhalen. Wij versturen naar UPS Access Points in heel België.

Garantie & Retouren

  • Mijn product bevat bij ontvangst een (productie)fout, hoe kan ik dit retourneren?

    U kunt uw producten binnen 30 dagen na ontvangst terugsturen. Dit is te allen tijde gratis. U kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar u bent hier niet toe verplicht. Op het moment dat u heeft aangegeven uw aankoop te willen retourneren heeft u 14 dagen om het product terug te sturen. Gebruik hiervoor het retourformulier, of stuur het pakket direct naar onderstaand antwoordnummer. 

    De te retourneren artikelen dienen redelijkerwijs worden verstuurd. Verpak deze in stevig papier, plastic draagtas of in een doos. Indien reeds voldaan wordt het totaalbedrag, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten van de heenzending, van de geretourneerde producten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding. Wanneer u slechts een deel van de bestelling retourneert worden de verzendkosten van de heenzending niet vergoed.

    Over uw aankoop is de wettelijke garantie van kracht. Dat houdt in dat u naar redelijkheid mag beoordelen of het product naar wens is. U mag producten uit de verpakking halen en bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen. Wij raden u aan bij retourzendingen het verzendbewijs te bewaren.

    Antwoordnummer 6384
    4400 WK Kapelle
    Nederland

  • Mijn ontvangen product is niet naar wens. Wat nu?

    U kunt uw producten binnen 30 dagen na ontvangst terugsturen. Dit is te allen tijde gratis. U kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier voor herroeping, maar u bent hier niet toe verplicht. Op het moment dat u heeft aangegeven uw aankoop te willen retourneren heeft u 14 dagen om het product terug te sturen. Gebruik hiervoor het retourformulier, of stuur het pakket direct naar onderstaand antwoordnummer.  

    Gebruik bij omruilen het retourformulier en geef daarop aan voor welk product u uw aankoop wilt ruilen. Let op: houd bij omruilen rekening met enkele dagen verwerkingstijd. Heeft u het nieuwe product snel nodig? Bestel deze dan zelf en stuur uw originele aankoop retour.

    De te retourneren artikelen dienen redelijkerwijs worden verstuurd. Verpak deze in stevig papier, plastic draagtas of in een doos. Indien reeds voldaan wordt het totaalbedrag, inclusief eventuele (standaard) verzendkosten van de heenzending, van de geretourneerde producten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding. Wanneer u slechts een deel van de bestelling retourneert worden de verzendkosten van de heenzending niet vergoed.

    Over uw aankoop is de wettelijke garantie van kracht. Dat houdt in dat u naar redelijkheid mag beoordelen of het product naar wens is. U mag producten uit de verpakking halen en bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen. Wij raden u aan bij retourzendingen het verzendbewijs te bewaren.

    Antwoordnummer 6384
    4400 WK Kapelle
    Nederland

  • Ik heb een klacht. Waar kan ik daarmee terecht?

    Wanneer u een klacht heeft over een product of over een van onze diensten kunt u contact opnemen met onze klantenservice via onderstaand e-mailadres. Wij nemen uw klacht zo snel mogelijk in behandeling en geven u binnen maximaal 14 dagen een inhoudelijke reactie.

    Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.