veelgestelde vragen

Bestellen

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Stap 1 - Producten bestellen
    Heeft u een product gevonden? Klik dan op de knop 'IN WINKELWAGEN’.

    Stap 2 – Winkelwagen
    Kies het gewenste aantal artikelen of kies 'VERDER WINKELEN' om nog een product toe te voegen aan de winkelwagen.

    Stap 3 – Bestellen
    Is uw bestelling compleet? Klik in de winkelwagen dan op de knop 'AFREKENEN'.

    Stap 4 - Gegevens invoeren
    Voor het bezorgen van uw bestelling hebben we uw gegevens nodig. Vul deze hier in en klik op 'VOLGENDE'.

    Stap 5 - Betaal- en bezorgmethode
    Kies of u uw bestelling wil laten bezorgen of af wil halen. Selecteer vervolgens de gewenste bezorg- of afhaalmethode van uw keuze. Klik bij twijfel op het informatie icoontje achter de methode.

    Stap 6 - Bestelling bevestigen
    Accepteer de algemene voorwaarden en klik op 'AFREKENEN'. U ontvangt per e-mail een bevestiging van uw bestelling.

    Bij  staat veilig en betrouwbaar online winkelen hoog in het vaandel. Heeft u nog vragen? Wij staan u graag te woord!

  • Is mijn artikel of maat beschikbaar?

    Per artikel wordt in de webshop een voorraadstatus weergegeven. Er zijn vier verschillende statussen: groen, blauw, oranje en rood. De groene status betekent dat het product uit voorraad leverbaar is en direct geleverd kan worden. Blauw wil zeggen dat het product tijdelijk niet leverbaar is en in bestelling is bij de leverancier. Een oranje status houdt in dat het product niet voorradig is en besteld moet worden bij de leverancier. Ter indicatie wordt bij blauw en oranje een verwachte leverdatum aangegeven. De rode status betekent dat het product definitief uitverkocht en niet meer te verkrijgen is.

    Let op: de voorraadstatussen verschillen per product per maat en kleur.

  • Ik heb besteld maar wil mijn order wijzigen. Hoe doe ik dat?

    Heeft u een fout gemaakt in uw order? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice om indien mogelijk de order nog aan te passen.

  • Kan ik de producten in een showroom bekijken?

    Smulderstextiel heeft geen fysieke winkel of showroom maar uitsluitend een webshop.

Betalen

  • Welke betaalmethodes zijn er?

    Bij bezorging en afhalen op een Postkantoor of UPS Access Points zijn er drie betaalmethodes mogelijk: 
    - iDEAL betaling
    - Creditcard betaling
    - achteraf betalen


    Wanneer u uw product bij ons magazijn in Kapelle af komt halen heeft u drie mogelijkheden:
    - iDEAL betaling
    - Creditcard betaling
    - contant/pinnen bij afhalen

    iDEAL betaling
    U betaalt direct veilig met uw bank.

    Creditcard betaling
    Alle Visa, Mastercard en American Express creditcards worden geaccepteerd.
    3D secure: We vinden het belangrijk dat deze betaalmethode veilig verloopt, daarom laten we betalingen niet alleen via een PCI-gecertificeerde partij lopen, maar hebben we ook een extra beveiligingsniveau voor betalingen met Visa en Mastercard. Dit beschermt de gebruiker tegen ongeautoriseerd gebruik van de creditcard.

    Achteraf betalen
    Bij uw bestelling krijgt u een factuur die binnen 14 dagen dient te worden voldaan. Voor achteraf betalen wordt € 2,95 kosten in rekening gebracht. Het maximale bestelbedrag is € 750,-.

    Het is niet meer mogelijk onder rembours aan de deur te betalen.

  • Zijn er ook kortingscodes van Smulderstextiel.nl?

    Smulderstextiel.nl maakt geen gebruik van kortingscodes. Wel worden er in sommige gevallen unieke actiecodes uitgedeeld. Deze kunnen bijvoorbeeld gewonnen worden bij winacties of via de nieuwsbrief verspreid worden. U kunt zich hier inschrijven voor de nieuwsbrief.

  • Hoe gebruik ik een actiecode?

    Uw actiecode kunt u gebruiken door deze in de winkelwagen in te voeren bij ‘actiecode inwisselen’. Het bedrag wordt vervolgens automatisch verrekend met uw bestelling.

    Is het bedrag van uw bestelling exclusief verzendkosten minder dan € 50,-, maar inclusief deze kosten meer dan € 50,-, dan moet u de resterende verzendkosten betalen. In alle andere gevallen hoeft u geen verzendkosten te betalen.

    Een actiecode is niet inwisselbaar voor geld. Producten aangeschaft met een actiecode zijn niet om te ruilen voor geld. De actiecode is één keer te gebruiken en vervalt ongeacht het bedrag van de bestelling na gebruik. Per bestelling is één actiecode te gebruiken. 

  • Waarom kan ik niet achteraf betalen?

    Als u kiest voor de optie achteraf betalen wordt er een kredietcheck uitgevoerd. Deze check wordt niet door ons gedaan, maar geven wij vanwege privacygevoelige informatie uit handen aan een extern incassobureau. Dit bureau oordeelt of uw aanvraag tot achteraf betalen wordt gehonoreerd. Wij hebben geen inzage in uw vertrouwelijke gegevens en geen invloed op de uitkomst van de controle. Wanneer u inzage in de kredietcheck wenst kunt u contact opnemen met incassobureau EDR Credit Services, via https://www.edrcreditservices.nl/consumentenpagina/.

Verzenden & Bezorging

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Bij een bestelling van boven de € 50,- in Nederland nemen wij de verzendkosten van € 3,95 voor onze rekening. Kiest u voor Vandaag geleverd of een latere avondlevering, dan betaalt u daar € 4,95 (extra) verzendbijdrage voor. In het buitenland kunnen de verzendkosten hoger liggen, ongeacht het orderbedrag. De verzendkosten voor het buitenland zijn:

    België - € 3,95
    Duitsland - € 6,95
    Luxemburg - € 9,95
    Frankrijk - € 12,95
    Spanje - € 17,95 

  • Wanneer wordt mijn product geleverd?

    Op iedere productpagina (en in uw winkelwagen) staat de voorraadstatus van het product. Er zijn een aantal mogelijkheden:

    Groen
    Het product is uit voorraad leverbaar. Afhankelijk van de keuze van uw bezorgoptie wordt het product dezelfde avond, de volgende dag of de dag/avond van uw keuze bezorgd worden.

    Blauw
    Het product is tijdelijk niet leverbaar en is in bestelling bij onze leverancier. Bij de status wordt indien mogelijk een indicatie over de levertijd aangegeven.

    Oranje
    Het product is niet uit voorraad leverbaar en moet besteld worden bij de leverancier. Bij de status wordt een indicatie over de levertijd aangegeven.

    Rood
    Het product is uitverkocht en niet meer leverbaar.

    Let op: deze statussen verschillen per overtrek per maat en kleur en zijn afhankelijk van uw betaalwijze.

    Smulderstextiel.nl houdt u, wanneer u een product besteld heeft dat niet uit voorraad leverbaar is, nauwkeurig op de hoogte van de levertijd.

  • Welke bezorgopties zijn er?

    Standaardlevering PostNL
    Uw bestelling wordt, met uitzondering van bestellingen gedaan op zaterdag, standaard de volgende dag tussen 08.00 en 20.00 uur geleverd. Dit geldt alleen voor bestellingen die uit voorraad leverbaar zijn.

    Vandaag geleverd
    Bestelt u voor 13.00 uur? Dan kunt u uw pakket dezelfde dag nog in huis hebben. Tegen een kleine (extra) vergoeding wordt uw bestelling tussen 17.00 en 22.00 uur geleverd. Deze dienst is niet beschikbaar op zaterdag en zondag en geldt alleen voor bestellingen die uit voorraad leverbaar zijn.

    Kies een latere bezorgdag PostNL
    Komt de dag na uw bestelling niet uit als bezorgdag? Dan kunt u voor een andere dag kiezen. Uw pakket wordt dan tussen 08.00 en 20.00 uur geleverd.

    Kies een latere avondlevering
    Wilt u uw pakket liever 's avonds hebben? Tegen een kleine (extra) vergoeding wordt uw bestelling op een avond van uw keuze (met uitzondering van zaterdag en zondag) tussen 17.00 en 22.00 uur geleverd.

  • Kan ik mijn pakket volgen?

    Ja, dat kan. Zodra uw producten zijn ingepakt in ons magazijn ontvangt u per mail een track & trace code. Deze is uiterlijk de volgende ochtend actief. 

  • Hoe worden producten verstuurd?

    De producten worden verpakt in een milieuvriendelijke verzendzak of, bij grote leveringen, in een doos voorzien van ons embleem/logo. 

  • Wordt er ook op zaterdag bezorgd?

    Ja, er wordt ook op zaterdag bezorgd. Dit geldt echter niet voor avondlevering; dit is alleen mogelijk van maandag tot en met vrijdag. In het buitenland wordt niet op zaterdag geleverd.

  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

    Wanneer u niet thuis bent als uw pakket bezorgd wordt, probeert de bezorger in veel gevallen uw pakket aan te bieden bij uw buren. Mocht dit niet mogelijk zijn, vindt er op een andere dag nog een bezorgpoging bij u plaats. Daarna gaat het pakket naar een PostNL afhaallocatie. U ontvangt hier bericht over. 

    Weet u zeker dat u op een mogelijk moment van bezorging niet thuis bent? Kies dan in het bestelproces voor een latere bezorgdag of voor avondlevering.

  • Welke afhaalopties zijn er?

    U kunt uw pakket in plaats van laten bezorgen ook afhalen. Dit kan bij een van de 2600 PostNL-afhaalpunten of 1000 UPS Access Points bij u in de buurt. Afhalen op ons hoofdkantoor is tijdelijk niet mogelijk.

  • Welke maatregelen nemen onze vervoerders als het gaat om het coronavirus?

    Ook onze vervoerders hebben maatregelen getroffen om het virus niet te verspreiden. De bezorgers bellen aan, geven het pakket of zetten het neer en tekenen zelf voor het pakket. Op deze manier minimaliseren ze het contact. Ben je niet aanwezig dan proberen ze het bij de buren.

Garantie & Retouren

  • Hoe kan ik gratis retourneren?

    Retourneren kan gratis via een PostNL-punt binnen de bedenktijd van 30 dagen. Je mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Het is wel belangrijk dat je het artikel niet gebruikt of wast en dat je altijd de originele verkoopverpakking mee naar ons stuurt. Zie hiervoor ook onze retourvoorwaarden in de vraag "Wat zijn onze retourvoorwaarden?".

    1.       Meld je retour aan

    Meld de artikelen die je wilt retourneren aan via de website. Selecteer de artikelen en klik op ‘Bevestig retour’. Je ontvangt vervolgens een e-mail met daarin het retourlabel als bijlage. Deze dien je te printen.

    2.       Pak je retour in

    Doe de retourartikelen terug in de verpakking (met de stickers erop) en zoveel mogelijk in één doos of zak, bij voorkeur de originele Smulderstextiel.nl bezorgdoos of zak. Daarmee help je ons om je retour sneller te kunnen verwerken. Stop het onderste deel van het retourlabel in het pakket en plak het bovenste deel op het pakket.

    3.       Overhandig je retour

    Je kunt je retourpakket afgeven bij alle PostNL-punten in Nederland. Bij het PostNL-punt ontvang je een bewijs met de track & trace-code van je retourpakket. Met deze code kun je je pakket volgen en zien of wij het al hebben ontvangen.

    4.       Je geld terug

    Wij sturen een e-mail zodra je retour is verwerkt. Na verwerking van je retour storten wij het bedrag direct retour en kun je dit binnen 3 werkdagen op je overzichten terugvinden. Maak je gebruik van Achteraf betalen? Dan verrekenen wij het retourbedrag op je factuur. Heb je verzend- of administratiekosten betaald en stuur je je volledige bestelling retour? Dan ontvang je ook deze kosten terug.

  • Kan ik artikelen ruilen?

    Ruilen is eigenlijk hetzelfde als je artikel retourneren en een nieuw artikel bestellen. Hiervoor gelden dus ook de retourvoorwaarden, die je hieronder kunt vinden in de vraag "Wat zijn onze retourvoorwaarden?". Neem contact met ons op als je een defect product hebt ontvangen, dan kijken wij hoe wij dit het beste voor je kunnen oplossen.

  • Wat zijn onze retourvoorwaarden?

    Retourneren kan altijd gratis

    Bij Smulderstextiel.nl krijg je 30 dagen bedenktijd. In die 30 dagen mag je het artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Is het niet wat je zocht? Dan mag je het artikel gratis retourneren bij een PostNL-punt bij jou in de buurt.

    Wettelijk gezien heb ik toch 14 dagen bedenktijd?

    Dat klopt, dit is je ‘herroepingsrecht’: binnen 14 dagen mag je aankopen zonder opgaaf van redenen terugsturen. Maar wij willen je graag wat langer de tijd geven en hebben de bedenktijd verlengd naar 30 dagen. Om gebruik te maken van je herroepingsrecht, kun je het herroepingsformulier (Word-document) invullen en opsturen. Dit is echter niet verplicht. Door gewoon te retourneren, maak je ook gebruik van je herroepingsrecht.

    Wanneer gaat de 30 dagen bedenktijd in?

    De bedenktijd van 30 dagen gaat in op het moment dat je (een deel van) je bestelling ontvangt.

    En als ik gebruik maak van Achteraf betalen?

    Dan heb je nog steeds 30 dagen bedenktijd. Wij vragen je alleen wel om na 14 dagen je factuur te betalen. Als je daarna besluit je bestelling te retourneren, storten wij het bedrag weer terug op je rekening.

    Mag ik alles binnen 30 dagen retourneren?

    In principe heb je het recht om alles te retourneren, zolang je de artikelen in de originele staat behoudt. Dit betekent dat je ervoor dient te zorgen dat de artikelen die je retourneert onbeschadigd zijn en in de originele verpakking zitten. Je mag een artikel uit de verpakking halen, passen en beoordelen. Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij je aansprakelijk stellen.

  • Ik heb een klacht. Waar kan ik daarmee terecht?

    Als je een klacht hebt over een product of over een van onze diensten kun je contact opnemen met onze klantenservice via onderstaand e-mailadres. Wij nemen je klacht zo snel mogelijk in behandeling en geven je binnen maximaal 14 dagen een inhoudelijke reactie.

    Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag. Ook kun je je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

  • Heb ik garantie op mijn product?

    Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit houdt in dat je in alle redelijkheid een goed product mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Binnen de wettelijke garantie kijken wij naar een passende oplossing zoals vervanging van het product door hetzelfde of een gelijkwaardig product. Wanneer vervanging niet mogelijk is heb je recht op restitutie van het aankoopbedrag.